Číslo operačního programu: CZ.1.07
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Centrum poradenských
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.2.09/04.0029
Zahájení projektu: 9. 1. 2012
Ukončení projektu: 31. 3. 2013
Celková částka dotace: 3 932 158,73 Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Hlavní cíl:
Zlepšení rovných příležitostí žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
vytvoření komplexního Centra poradenských služeb (CPS) pro žáky s ADHD a lehkou mentální retardací (LMR), jejich rodiče a pedagogy v rámci Jihomoravského kraje, zvýšit šance těchto žáků při zapojení do systému vzdělávání a podpořit tak jejich budoucí konkurenceschopnost na trhu práce.
Dílčí cíle:
Cílovou skupinou projektu jsou primárně žáci s ADHD a lehkou mentální retardací (LMR). Z důvodu maximalizace podpory těchto žáků budou klíčové aktivity projektu realizovány také pro rodiče těchto žáků, pracovníky škol a školských zařízení a pracovníky organizací působících v oblasti vzdělávání a volného času a zájmového vzdělávání dětí a mládeže.
Mezi typické charakteristiky dětí s ADHD patří omezené volní vlastnosti, zvýšená psychická labilita, tendence k emočnímu propadu a vzniku konfliktů, zvýšená náchylnost k rizikovému chování atd. Vyžadují individuální přístup pedagogů, navázání úzkého vztahu s pedagogem, jasnou strukturu a kontrolu vzdělávání včetně volnočasových aktivit.
Potřeby rodičů dětí s ADHD a LMR zahrnují potřebu získávat nové informace z oblasti terapie, výchovy a vzdělávání těchto dětí. Konzultovat rizikové momenty výchovy, být emočně podpořeni, setkávat se s rodiči dětí s podobným postižením, pomoc s výběrem vhodní školy, upevnit vztah s dítětem formou společných aktivit, intenzivně spolupracovat s pedagogy/odborníky.
Základní škola Brno, Palackého třída, příspěvková organizace
Palackého tř. 68
517 330 517 - ředitelka
517 330 462 - zástupkyně ředitelky
541 212 365 - hospodářka + obědy
549 211 478 - školní psycholožky
Správa webu: Richard Kolář